FIREMNÍ ČASOPIS A NEWSLETTER – IDEÁLNÍ NÁSTROJ PRO KOMUNIKACI SE ZÁKAZNÍKY I ZAMĚSTNANCI

Klub personalistů Moravy a Slezska, z. s.  představuje nové fascinující možnosti, jak udělat svou značku více atraktivní.
Jak vytvářet výjimečný obsah pro firemní časopisy a newslettery – o tom bylo milé setkání personalistů s komorní atmosférou v nádherném městě Olomouc, které se uskutečnilo dne 19. června 2017. Personalista nestíhá svou práci a ještě by měl dělat výborný časopis a nebo newsletter? Ano, ty obavy se přímo nabízí, oddělení HR se v době nízké nezaměstnanosti většinou nenudí.  Nemusíte se bát, v dnešní době je profese novináře více než náročná a tak bude snadné oslovit profesionální novináře a nebo PR specialisty – zapojit externisty do hry bude znamenat ve výsledku maximální zvýšení afektivity práce na tomto typu projektů. Jak začít? Stejně jako u výletu do lesa je dobré začít jasným a společným cílem, který je nutno písemně definovat – jungle marketingu je náročná a formulovat marketingové cíle a komunikační cíle je základem ba přímo předpokladem úspěchu. „Zázraky na počkání a nemožné do 3 dnů“ – bohužel ani v oblasti tvorby časopisů a newsletterů toto pravidlo neplatí, je třeba dost času pro tvorbu obsahu a především najít odpovídající zdroje. Ideálně by měl články psát novinář a fotografie fotografovat skutečný fotograf, protože ušetříte spoustu času při korekturách a retuších a montážích visuálů… věřte, že profesionalita se projeví maximální efektivitou práce. Někdo si stěžuje, že se zaměstnanci nechtějí aktivně účastnit tvorby časopisu a newsleterrů – ano, to je skvělá příležitost zmapovat úroveň motivace zaměstnanců a vytvořit systematickou příležitost pro spolutvorbu značky. Vymyslete motivátory a odměny pro ty, kdo se budou podílet na této nárčné práci. Psaní textů se musí napojit na nejčastější žurnalistické formáty článků – rozhovor nemusí být jen o profesním životě, třeba koníčky či soukromý život ukáží příběh dané osoby ve správném světle. Není třeba mnoho malých nudných visuálů, stačí jedna dobrá velká fotografie pro daný článek – méně je někdy více. Autenticita je důvodem, proč si získáte důvěru své cílové skupiny – zaměstnanec na bílém pozadí není tak inspirativní jako ten samý člověk ve svém pracovním prostředí, třeba u výrobní linky… doba levných visuálů z image bank je za námi.

Školení formou workshopu se zaměřilo na skutečné příklady z praxe, kdy jsme formou otevřené diskuse rozebírali návrhy na zlepšení konkrétních firemních časopisů. Pevně věříme, že personalisté budou podobná školení realizovat v delším časovém formátu již s týmem realizátorů podobných projektů v oblasti interní komunikace a marketingové komunikace dané značky… My se již těšíme na pokračování naší úspěšné spolupráce plné svěžích nápadů a podnětného dialogu V Olomouci!